Mange av Akershus Reklame Teams samarbeidspartnere er fagpresse og for oss er det viktig å holde oss oppdatert i bransjene vi jobber med. Derfor deltok vi på Fagpressens kick-off 14. september.
Multitasking
Katja Møglestue fra Kantar TNS holdt et innlegg der hun la frem resultater fra en fersk undersøkelse om reklame og tillit. Vi fikk se statistikker over antall elektroniske enheter som brukes samtidig i 2017. For eksempel er det, som mange kan kjenne seg igjen i, svært vanlig å se på TV samtidig som man scroller på telefonen.
Medier som magasiner, fagblader og tegneserier brukes imidlertid sjelden samtidig med andre enheter. Det er naturligvis slik at man ikke kan lese to ting samtidig, men dette betyr at man sannsynligvis er mer fokusert når man leser magasiner og fagblader.
Forbruker og Media viser at nisje- og fagblader har høy troverdighet. Her treffer man målgruppen sin på en annen måte enn andre medier, og det er i tillegg et medium man tar seg bedre tid til enn andre. Annonsering i slike fagblader har dermed klare fordeler: Man treffer en mer spisset målgruppe i et medium med høy troverdighet.
Prisvinnerne
Det var mange verdige vinnere, men vi synes det mest interessante å høre om var Teknisk Ukeblad. De har gjort det ekstremt bra digitalt i mange år. I år vant de Fagpressens markedspris for TU-Storylabs. Jørgen Elton Nilsen fortalte hva de har gjort, og hvordan de har jobbet med innholdsmarkedsføring det siste året, i et svært spennende innlegg.
Det er ingen nyhet at mediebruk på digitale flater stadig vokser og at papir fortsatt har en kraftig nedgang. Likevel er det enkelte produkter på papir som holder stand. Det er vi i Akershus Reklame Team glade for, da vi sender ut over 100 ulike titler av fagblader og magasiner i året.
Trenger du hjelp med distribusjon av dine magasiner eller annet reklamemateriell? Ta
kontakt for en uforpliktende samtale!