fagpressen frokostmøte

Smart ferdiggjøring og sampakking

Denne uken holdt vår daglige leder Arne Bruun, et innlegg ved Fagpressens frokostmøte om Fagpressens trykk og distribusjonstjeneste.
Tekst: Mayken Finholt • Foto: Mayken Finholt • 13.09.2019
arne-portrett
Ta kontakt med meg!

Arne Bruun
Daglig leder/salgsansvarlig
Mobil: + 47 404 18 391
arne@art-as.no
Tema for frokostmøtet var fellesordninger og fordelsavtaler for medlemmer av Fagpressen. Som én av avtalepartene i Fagpressen trykk og distribusjon (FTD) formidlet vi informasjon om smart ferdiggjøring og sampakking som gjøres av oss i Akershus Reklame Team.


Alene er vi små, men sammen er vi store nok
I løpet av formiddagen fikk vi utdypende informasjon om fordelene ved FTD, med innlegg fra leverandører og avtaleparter som helthjem Mediapost, Ålgård Offset, 07 og Polinor. I tillegg presenterte adm. dir. for Fagpressen, Per Brikt Olsen, medlemssidene og alle fellesordningene i Fagpressen. Det ble lagt vekt på at man kan oppnå betydelige besparelser ved å ta del i en eller flere deler av FTD, og at det er helt avgjørende at man koordinerer fellesskapet for å utnytte mulighetene.


Sampakking av titler
Som leverandør av etterbehandlingstjenestene adressering, plastpakking og tilrettelegging for distribusjon, ønsket vi å formidle fordelene ved å benytte seg av vår ekspertise. Med tilrettelagte produksjonslokaler sentralt plassert på Østlandet og hele syv produksjonslinjer, pakker vi magasiner med bilag og adresserer enten på folien eller direkte på magasinets bakside. Vi adresserer og pakker i gangrekkefølge for helthjem sine bud, både med fysiske adresser og etter elektroniske budbøker. Etter flere års tett samarbeid med helthjem, har vi innarbeidet gode rutiner for dette.

De av Fagpressens medlemmer som velger FTD-løsningen med distribusjon har kun ett leveringspunkt å forholde seg til - uansett om det skal distribueres med helthjem eller med Posten Norge. Det er vi tar oss av sampakkingen til rutene! Vi stiller ingen krav til spesifikke utgivelsesuker for å kunne oppnå fastsatte volumrabatter, men velger heller å produsere 52 uker i året slik at alle utgivere skal få sin oppnådde rabatt via vårt system.


Logistikk og struktur
For å sikre at alle våre kunder får optimal service har vi fem ansatte på kundeservice som strukturerer og koordinerer alle oppdrag. Med bred kunnskap om det postale regelverket sørger de for at kunder får alle besparelser i form av forhåndsmeldinger, volumrabatter, samt overholdelse av produksjonstider og innleveringsfrister.

Ved IT-avdelingen behandles alle filer via Postsort for det som skal distribueres med Posten, enten på deler av eller hele opplaget. Videre sørger kundeservice for å melde inn og portooptimalisere dette for kundene, slik at kundene får maksimalt utbytte av dette. Alle oppnådde portorabatter tilfaller kunden i sin helhet. Alle små titler får derfor en kollektiv drahjelp i samkjøpet med alle andre fagtitler.


Dersom du ønsker mer informasjon om FTD eller ønsker å vite mer om våre tjenester, les mer her eller ta kontakt med oss på tlf. 63 87 26 00.
 

Relevante artikler

Kundeservice_hjemmeside-liten-1
Kundeservice_hjemmeside-liten-1

Vi utvider vår kundeserviceavdeling

Les mer
HHN_hjemmeside-liten-1
HHN_hjemmeside-liten-1

Har dratt i land en ny langsiktig avtale

Les mer
Fagpresseprisene-liten
Fagpresseprisene-liten

Utdelingen av Fagpresseprisene 2018

Les mer
Dette er noen av selskapene vi jobber med
egmont
merkur
Webergrilllogo-ferdig
evry
NHO
helhjemlogo2
boots
circleklogo2
huseiernes-landsforbund
fagpressenlogo
groeset
imagon