Og det er naturligvis vi i Akershus Reklame Team svært glad for. Verden blir stadig mer digitalisert og mediehverdagen vår ser annerledes ut i dag enn for kun få år siden. Likevel består papirformatet – i enkelte former.
Studien
Logistikkfirmaet Asendia by La Poste & Swiss Post har nylig publisert en
studie som viser at markedsføring sendt i fysisk post blir mer lest og foretrekkes av kunder, enn digital markedsføring.
En undersøkelse ble gjennomført blant mer enn 700 Tyskland-baserte privat- og bedriftskunder. De ble spurt om deres preferanser når det kommer til å motta reklamemateriell fra utenlandske selskaper de selv var kunder hos. Brev og materiell på papir og dets varighet og personlige preg gjennomsyret resultatene i hele undersøkelsen.
Troverdighet og seriøsitet
Majoriteten av respondentene oppga at verdien av papiret lå i dets håndgripelige natur, noe som også gjør det vanskeligere å overse – i motsetning til nettbasert kommunikasjon. I tillegg kom det frem at det gir et mer personlig preg som det er vanskelig å ”matche”.
"Paper-based business post still retains more credibility and generates more trust than online"
Samlet sett kommer det frem i undersøkelsen at nettbasert reklame kommer på andreplass, etter fysisk post, i kategorier som seriøsitet og troverdighet.
Papiret lever – ART leverer
Akershus Reklame Team sender ut store mengder brosjyrer og annet kommunikasjonsmateriell på vegne av kunder hvert år. Selv i 2017 viser det seg at papiret lever – og vi vil gjerne hjelpe til med å produsere og distribuere.