papir

Papir foretrekkes!

Se her du som jobber i reklamebransjen! En ny studie viser at flertallet av oss fortsatt både foretrekker og mener det er enklest å lese på papir. Respondentene i studien hevder at de er mer mottakelige for trykket informasjon og reklame.
nancy-portrett
Ta kontakt med meg!

Nancy Feiring Torre

Kundebehandler/ HMS-ansvarlig
Direkte: + 47 63 87 26 00
Mobil: +47 418 07 926
kunderservice@art-as.no
nancy@art-as.no
Sommeren 2015 gjorde det internasjonale forskningsbyrået Toluna en undersøkelse for Two Sides. Undersøkelsen handlet om hvorvidt forbruker liker å lese på papir eller skjerm.
 
Studien viste at over 80 % av respondentene foretrekker å lese på papir, til tross for den økte digitaliseringen av samfunnet. Det fantes ikke signifikant forskjell på de ulike aldersgruppene som deltok i undersøkelsen, og det er derfor grunnlag for å si at resultatene gjelder for alle aldersgrupper. Derimot er det bevist at aksepten for digitale medier er større blant den yngre aldersgruppen enn blant den eldre.
 
Disse funnene er verdt å merke seg:

1. Vi er mer avslappet, forstår bedre og er mer mottakelig for informasjon når vi leser på papir.
Ifølge studien forstår de aller fleste av oss informasjonen vi leser bedre når det er trykket på papir. Hele 80 % av respondentene hevder at de er mer avslappet når de leser på papir, i motsetning til når de leser på skjerm. Studien viser i tillegg at vi er mer mottakelig for informasjon og blir mindre distrahert når vi leser trykte blader og aviser.
 
2. Vi ønsker både regninger og reklame på papir.
Hele 50 % av respondentene i studien ønsker fortsatt å få regninger hjem i posten. Kanskje har dette noe å gjøre med at flertallet av oss ifølge undersøkelsen synes det er mer sikkert med printede dokumenter, og at det er lettere for oss å ta vare på disse. Studien viser også at trykket reklame får mer oppmerksomhet enn tilsvarende reklame online. Dette gjelder aviser, magasiner og brosjyrer/DM som kommer i posten, eller utenfor døren.
 
3. Økende tidsbruk på nett er skadelig for helsen?
Det foreligger en bekymring blant de fleste av respondentene om at den økende tidsbruken på internett er skadelig for helsen.
 
Vi i Akershus Reklame Team AS har tro på en kombinasjon av papir og digitale medier. Det er viktig å følge med på trender og den digitale utviklingen i samfunnet. Vi håper likevel du som driver med reklame eller sender ut fakturaer, purringer og annen informasjon til dine kunder fortsatt ser viktigheten av å trykke dette på papir!
 
Kilde: Two Sides
 
 

Relevante artikler

hhn hjemmeside-liten-1
hhn hjemmeside-liten-1

Har dratt i land en ny langsiktig avtale

fagpresseprisene-liten
fagpresseprisene-liten

Utdelingen av Fagpresseprisene 2018

abo service hjemmeside
abo service hjemmeside

Nå håndterer vi abonnentene dine!

Dette er noen av selskapene vi jobber med
egmont
merkur
webergrilllogo-ferdig
evry
nho
helhjemlogo2
boots
circleklogo2
huseiernes-landsforbund
pmlogo-ferdig
groeset
imagon
Vår nettside bruker informasjonskapsler. www.art-as.no bruker informasjonskapsler primært til trafikkmåling og innholdsoptimalisering. Fortsett å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om vår bruk av informasjonskapsler her