butikkpersonell er viktig

Butikkpersonell spiller en viktig rolle

Ønsker du å selge mer? Da kan det lønne seg å legge fokus på opplæring av ansatte i de butikkene som selger din merkevare. Når butikkpersonalet kan mye om dine produkter og kampanjer påvirker de kunden lettere. Service spiller en viktig rolle når kunden skal foreta en kjøpsbeslutning.  
 
tina-portrett
Ta kontakt med meg!

Tina S. Amundsen

Markedskoordinator / Kampanjeservice
Mobil: + 47 984 93 585
tina@art-as.no
De ansatte som jobber der du selger din merkevare er viktige for ditt salg. Det er vesentlig at de er involverte, dedikerte og kommuniserer riktig informasjon til forbrukeren. Både når det kommer til salg av dine produkter og gjennomføring av dine kampanjer. Det er disse som står for salget ditt i praksis, og du er derfor avhengig av dem for å nå dine målsettinger. Når butikkpersonalet ikke vet fordelene ved varemerket, kampanjen eller produktet ditt, vil verdien overfor kundene bli uklar og det blir vanskelig å påvirke dem. Utfordringen er å nå igjennom med denne informasjonen. For en som ikke har pc som fast arbeidsverktøy er det vanskelig å holde seg oppdatert på e-post til enhver tid. Dette har våre kampanjemedarbeidere selv sett ved besøk i ulike butikker. Noen må ha ansvaret for å at de ansatte får tilstrekkelig og riktig informasjon slik at de blir dedikerte ambassadører for din merkevare. Hvem skal ellers sørge for salg av dine varer fremfor konkurrentenes?
 
Bekrefter viktigheten

Omnishopperen har sitt utspring fra Omnichannel, og er definisjonen på en som er innom de fleste kanaler før han handler varene sine, enten dette er online eller offline. Det er en betegnelse på den smarte kjøperen som leser seg opp og undersøker produktet via flere kanaler. Målet er å kartlegge tilgjengelig informasjon, for så å avdekke reel verdi før det foretas et kjøp.

Ifølge en rapport om Omnishopperen laget av MasterCard, viser det seg at de fleste fortsatt handler i fysiske butikker (under 10 % handler kun på nett). Disse opplever å få bedre service og en mer sosial opplevelse, i tillegg til at handelen gjennomføres raskere i butikk. Undersøkelsen viser at muligheten for å motta gode anbefalinger fra butikkpersonalet er blant de faktorene som veier tyngst i valget mellom handel online og offline. Ifølge Omnishopperen er dette en av de beste fordelene men å handle i fysiske butikker.

Dette fører til frustrasjon i en handlesituasjon: 
  • Å ha for mange valg
  • Å bruke lang tid på å sette seg inn i ting
  • Tap av personlig service
  • Ikke å vite produktspesifikasjonene
  • At det du vil kjøpe ikke er tilgjengelig

Vi i Kampanjeservice hjelper deg å få riktig budskap og informasjon ut i butikken. Butikkpersonell anbefaler det de kan og vet mest om – og vi sørger for at dette blir dine produkter!
 

Relevante artikler

hhn hjemmeside-liten-1
hhn hjemmeside-liten-1

Har dratt i land en ny langsiktig avtale

Les mer
fagpresseprisene-liten
fagpresseprisene-liten

Utdelingen av Fagpresseprisene 2018

Les mer
abo service hjemmeside
abo service hjemmeside

Nå håndterer vi abonnentene dine!

Les mer
Dette er noen av selskapene vi jobber med
egmont
merkur
webergrilllogo-ferdig
evry
nho
helhjemlogo2
boots
circleklogo2
huseiernes-landsforbund
fagpressenlogo
groeset
imagon
Vår nettside bruker informasjonskapsler. www.art-as.no bruker informasjonskapsler primært til trafikkmåling og innholdsoptimalisering. Fortsett å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om vår bruk av informasjonskapsler her