De ansatte som jobber der du selger din merkevare er viktige for ditt salg. Det er vesentlig at de er involverte, dedikerte og kommuniserer riktig informasjon til forbrukeren. Både når det kommer til salg av dine produkter og gjennomføring av dine kampanjer. Det er disse som står for salget ditt i praksis, og du er derfor avhengig av dem for å nå dine målsettinger. Når butikkpersonalet ikke vet fordelene ved varemerket, kampanjen eller produktet ditt, vil verdien overfor kundene bli uklar og det blir vanskelig å påvirke dem. Utfordringen er å nå igjennom med denne informasjonen. For en som ikke har pc som fast arbeidsverktøy er det vanskelig å holde seg oppdatert på e-post til enhver tid. Dette har våre kampanjemedarbeidere selv sett ved besøk i ulike butikker. Noen må ha ansvaret for å at de ansatte får tilstrekkelig og riktig informasjon slik at de blir dedikerte ambassadører for din merkevare. Hvem skal ellers sørge for salg av dine varer fremfor konkurrentenes?
Bekrefter viktigheten
Omnishopperen har sitt utspring fra Omnichannel, og er definisjonen på en som er innom de fleste kanaler før han handler varene sine, enten dette er online eller offline. Det er en betegnelse på den smarte kjøperen som leser seg opp og undersøker produktet via flere kanaler. Målet er å kartlegge tilgjengelig informasjon, for så å avdekke reel verdi før det foretas et kjøp.
Ifølge en rapport om Omnishopperen laget av MasterCard, viser det seg at de fleste fortsatt handler i fysiske butikker (under 10 % handler kun på nett). Disse opplever å få bedre service og en mer sosial opplevelse, i tillegg til at handelen gjennomføres raskere i butikk. Undersøkelsen viser at muligheten for å motta gode anbefalinger fra butikkpersonalet er blant de faktorene som veier tyngst i valget mellom handel online og offline. Ifølge Omnishopperen er dette en av de beste fordelene men å handle i fysiske butikker.
Dette fører til frustrasjon i en handlesituasjon:
- Å ha for mange valg
- Å bruke lang tid på å sette seg inn i ting
- Tap av personlig service
- Ikke å vite produktspesifikasjonene
- At det du vil kjøpe ikke er tilgjengelig
Vi i
Kampanjeservice hjelper deg å få riktig budskap og informasjon ut i butikken. Butikkpersonell anbefaler det de kan og vet mest om – og vi sørger for at dette blir dine produkter!