Fra 1. april 2016 skiftet Statoil Fuel & Retail navn til Circle K, og ble en del av en internasjonal kjede. Dette krever omprofilering av alle deres 300 stasjoner i Norge, samt en rekke stasjoner i Sverige og Danmark.
Åpningsdagene for hver stasjon er jevnt fordelt utover 2016. Stasjonene og uteområdet skal da være ferdig profilert med nytt markedsmateriell. Det er lagt opp til en ekstra markering denne dagen, hvor stasjonene kan velge å ha ulike happenings, aktiviteter eller konkurranser, servere kake og lignende. I den forbindelse er vi stolte av at vi har fått ansvaret for å sende ut åpningspakkene med artikler og noe reklamemateriell som kan benyttes denne dagen. Produktene som er i åpningspakken skal bidra til et vellykket arrangement.
Vi har kjøpt inn en del av materiellet,
lagrer alle artiklene, samt
pakker og
distribuerer åpningspakkene. Det sendes ut reklamemateriell til de vanlige kampanjene deres ca. en gang i måneden. Åpningspakkene kommer utenom dette og det er vårt ansvar at alt materiellet er på plass ved hver stasjon i Norge, én uke i forkant av åpningsdagen. Vi sender i tillegg noe materiell til enkelte stasjoner i Norden.
Akershus Reklame Team har satt opp en
nettbasert bestillingsløsning for Circle K. Denne fungerer som en nettbutikk for deres ansatte og er spesielt tilpasset Circle K’s behov. Her kan stasjonene bestille åpningspakken og en rekke tilleggsprodukter. Utover dette er det lagt ut en del nyttig informasjon i nettbutikken. De ansatte kan finne generell informasjon, forslag til aktiviteter, lokale engasjement, annonser og en radiospott tilgjengelig på siden. Alt dette kan komme godt med den aktuelle dagen. Stasjonene kan også bestille noe reklamemateriell via denne løsningen.
Ekstern lagring frigjør Circle K for plassen og tiden de ville ha benyttet for å administrere lageret og ordrene selv. Hos oss kommer bestillingene direkte inn til lageret og sendes deretter ut til stasjonene.
Hva gjør Akershus Reklame Team for Circle K?